Очередная мина от Кабмина в виде "Закону про гарантії держави щодо виконання рішень суду".
Правительство профессионалов и реформаторов решило пройтись по всем категориям льготников. Если проект примут как закон, то нормы социальных льгот будет определять Кабинет министров, а не Законы Украины. Как пример по милиции:
Розділ
II
ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Цей Закон набирає
чинності з 1 січня 2012 року.
2.
Визнати таким, що втратив чинність, Закон України "Про введення мораторію на
примусову реалізацію майна” (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 10,
ст. 77; 2005 р., № 2, ст. 31).
3. Внести зміни до таких
законодавчих актів України:
1) частину четверту статті 22 Закону України
"Про міліцію” (Відомості Верховної Ради УРСР, 1991 р., № 4,
ст. 20; Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 36,
ст. 526; 2008 р., № 5—8, ст. 78; 2009 р., № 31, ст. 455)
викласти в такій редакції:
"Працівникам міліції та членам їх сімей
надається знижка по оплаті жилої площі, комунальні послуги, а також паливо в
порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.”; и т.д.
полная версия проекта
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=39454 В случае успешного принятия данного законопроекта, и вступления его в силу как закона с 01.01.2012 г. устанавливать социальные стандарты граждан Украины будет чиновник. Удобно и экономно, а самое главное, что любое желание Кабинета министров будет законным, и избавит родное государство от судебных исков неблагодарных граждан, развращенных халявой социализма. Только это изменение не совсем гладко согласуется с Конституцией: Стаття 22. Права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними.
Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При
прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не
допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Конституционный Суд Украины неоднократно рассматривал проблемы, связанные с реализацией права на социальную защиту и недопустимостью ограничения конституционного права граждан на достаточный жизненный уровень. В своих решениях им отмечалось, что льготы, компенсации, гарантии, являются видом социальной помощи и необходимой составляющей конституционного права на достаточный жизненный уровень, потому сужение содержания и объема этого права путем принятия новых законов или внесения изменений к действующим законам за статьей 22 Конституции Украины не допускается (решение Конституционного Суда Украины от 6 июля 1999 года N 8-рп/99, от 20 марта 2002 года N 5-рп/2002 от 17 марта 2004 года N 7-рп/2004, от 1 декабря 2004 года N 20-рп/2004). Что касаемо силовиков:
"Україна як соціальна держава взяла на себе зобов'язання щодо соціального захисту громадянина, забезпечення права кожного на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім'ї тощо. Позбавлення членів сім'ї працівника міліції чи особового складу державної пожежної охорони права на житлово-комунальні пільги, якими вони користувались протягом усього періоду перебування останнього на службі в міліції чи державній пожежній охороні, у разі його звільнення за віком, через хворобу чи за вислугою років означало б не лише суттєве обмеження прав особи, звуження їх змісту та обсягу, а й дискримінацію непрацездатних, приниження людини, зневажання її честі й гідності, повагу до яких закріплено на конституційному рівні."
"Необхідно зауважити, що Конституційний Суд України у мотивувальній частині Рішення у справі за конституційними поданнями Міністерства внутрішніх справ України і Міністерства фінансів України щодо офіційного тлумачення положень частини шостої статті 22 Закону України "Про міліцію” та частини сьомої статті 22 Закону України "Про пожежну безпеку” від 6 липня 1999 року № 8-рп/99 зазначив, що "служба в міліції, державній пожежній охороні передбачає ряд специфічних вимог, які дістали своє відображення у законодавстві. Норми, що регулюють суспільні відносини у цих сферах, враховують екстремальні умови праці, пов’язані з постійним ризиком для життя і здоров’я, жорсткі вимоги до дисципліни, професійної придатності, фахових, фізичних, вольових та інших якостей. Це повинно компенсуватись наявністю підвищених гарантій соціальної захищеності, тобто комплексу організаційно-правових та економічних заходів, спрямованих на забезпечення добробуту саме цієї категорії громадян як під час проходження служби, так і після її закінчення.Частина
п'ята статті 17 Конституції України покладає на державу обов'язки щодо
соціального захисту не тільки таких громадян, а й членів їхніх сімей." "статті 17 Конституції України покладає на державу обов’язки щодо соціального захисту не тільки таких громадян, а й членів їхніх сімей”. Конституційний Суд України вважає, що ці положення поширюються і на службу в Збройних Силах України, Військово-Морських Силах України, в органах Служби безпеки України, прокуратури, охорони державного кордону України, податкової міліції, Управління державної охорони України, Державного департаменту України з питань виконання покарань тощо. Конституційний Суд України зазначає, що багато таких "пільг”, встановлених Законами України "Про міліцію”, "Про прокуратуру” тощо, є не пільгами, а гарантіями та іншими засобами забезпечення професійної діяльності окремих категорій громадян."
"Визначений законами України відповідно до положень статті 17 Конституції України комплекс організаційно-правових та економічних заходів, спрямованих на забезпечення соціального захисту військовослужбовців та працівників правоохоронних органів, зумовлений не їх непрацездатністю або відсутністю достатніх засобів для існування (стаття 46 Конституції України), а особливістю професійних обов’язків, пов’язаних з ризиком для життя та здоров’я, певним обмеженням конституційних прав і свобод, у тому числі права заробляти матеріальні блага для забезпечення собі і своїй сім’ї рівня життя, вищого за прожитковий мінімум. Тобто соціальні гарантії військовослужбовців та працівників правоохоронних органів випливають з характеру покладених на них службових обов’язків у зв’язку з виконанням ними державних функцій." Но и для всех категорий льготников данный законопроект может подлежать обжалованию в Конституционном Суде, так как в нем не прописана норма сохранения объема социальной льготы в случае принятия новых законодательных актов.
|